START PROMOCJE O NAS REGULAMIN WYSYŁKA FAQ - Pytania KONTAKT | DŁUGOPISY I OŁÓWKI | PRACA/WSPÓŁPRACA | Polityka Prywatności
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Podgląd zamówienia

Aby sprawdzić status zamówienia wpisz jego unikalny numer

Logowanie | Rejestracja

  Wyszukiwarka według nazwy produktu Zaawansowane wyszukiwanie  
Wyszukiwarka według ceny produktu


wybierz przedział cenowy

od

do

Producent
Wybierz kategorię
Naklejki 3D
Torby i Reklamówki
- Torby Bawełniane
- Torby Papierowe
- Reklamówki Foliowe
Informacje

Kontakt

Konsultanci:

Sylwia

Zadaj pytanie on-line
tel. kom.: 503 02 79 35
tel.: (032) 643 26 90
E-mail: biuro@osma.pl

Reklama

Prezenty,okazje - baner reklamowy

Historia

Długopisy

Chyba nie ma we współczesnym społeczeństwie osoby która nie wiedziałaby czym jest długopis i do czego służy. Długopisy są stosunkowo nowym nabytkiem naszej cywilizacji i powstały dzięki kombinacji nowoczesnej chemii oraz XX-wiecznym technologiom precyzyjnej obróbki. Jeśli chodzi o budowę długopisu to nie licząc obudowy która może mieć najwymyślniejszy kształt to długopis składa z podłużnej rurki wypełnionej tuszem i zakończonej obsadką. Obsadka długopisu Obsadka to metalowa kulka o średnicy od 0.7 mm do 1.2 mm umieszczona tak, aby mogła się obracać, ale nie mogła wypaść na zewnątrz, ani wpaść do środka rurki. Podczas toczenie się wspomnianej kulki po jakiejś powierzchni (najczęściej papierze) tusz rozprowadza się ponieważ od strony rurki z tuszem przylepia się do kulki i po obróceniu i pod wpływem nacisku pozostaje na zapisywanej powierzchni.

Długopis rozłożony na części

Historia wynalezienia długopisu nie jest bynajmniej krótka. Pierwszy patent na kulkowe „pióro” do pisania przyznano 30 października 1888r. John J. Loud 'owi. Było to pióro z obracającą się stalową kulką umieszczoną w gnieździe. Chociaż pióro to nadawało się doskonale do pisania po szorstkich powierzchniach takich jak skóra to jednak było zbyt „surowe” żeby pisać nim listy więc nie odniosło większego komercyjnego sukcesu. W okresie pomiędzy 1901, a 1940 wystąpiło intensywne zainteresowanie rozwojem narzędzi piśmienniczych będących alternatywą lub udoskonaleniem wiecznego pióra. W końcu László Biró, węgierski wydawca gazet zauważył że atrament używany do drukowania gazet schnie szybko i nie pozostawia smug w przeciwieństwie do tych używanych dotąd w wiecznych piórach. We współpracy ze swoim bratem George który był chemikiem rozpoczęli pracę nad nowym rodzajem pióra, aby ostatecznie 15 czerwca 1938r. otrzymać brytyjski patent na długopis.

Wczesne długopisy przeciekały lub zapychały się jeśli używano tuszu o niewłaściwej lepkości oraz zależały od grawitacji która dostarczała tusz do kulki. Zależność od grawitacji powodowała trudności w przepływie tuszu i wymagała, aby długopis trzymać niemal pionowo. Długopis wynaleziony przez Biró wykorzystuje efekt naczyń włoskowatych do utrzymywania ciśnienia jak i dostarczania atramentu rozwiązując tym samym problem z przepływem. W rezultacie długopis działa równie dobrze w środowisku z niskim ciśnieniem (na dużych wysokościach), w warunkach mikrograwitacji (w kosmosie) jak i w normalnych swojskich warunkach pokojowych.

Wracając do historii długopisów to w !940r. bracia Biró przenieśli się do Argentyny i tam wraz ze swoim przyjacielem Juan Jorge Meyne (uzyskując 10 czerwca nowy patent) stworzyli firmę Bíró Pens of Argentina. Długopisy sprzedawali w Argentynie pod nazwą Birome (od pierwszych liter ich nazwisk Bíró i Meyne) pod którą to nazwą długopisy nadal są rozpoznawane w tym kraju. Ten nowy wzór został wkrótce zlicencjonowany przez brytyjczyków którzy zaczęli produkować długopisy dla załóg RAFu pod nazwą Biro w czasie II wojny światowej odkrywając że działają dużo lepiej niż wieczne pióra na dużych wysokościach. Tuż po wojnie długopisy szybko zaczęto produkować niemal na całym świecie.

Obecnie ze względu na swoją niezawodność i niską cenę długopisy są właściwie wszechobecne we współczesnej kulturze. W każdym gospodarstwie domowym można znaleźć ich co najmniej kilka. Fakt że długopisy są tanio dostępne i wygodne w użyciu sprawia że często można je spotkać na biurka, w kieszeniach, torebkach, portmonetkach, bagażach czy też w samochodach czyli wszędzie tam gdzie ktokolwiek chciałby coś zapisać. Często też długopisy są rozdawane wręcz za darmo w biznesie jako forma ogłoszenia – z nadrukowaną nazwą firmy długopisy są relatywnie mało kosztowną i wysoce efektywną reklamą (klienci używając długopisu chcąc nie chcąc widzą nadruk codziennie).

Ołówki

Ołówek jako przyrząd piśmienniczy ma już swoje lata, a jego początki sięgają roku 1564 kiedy to w Borrowdale w Anglii znaleziono czysty grafit i zaczęto go używać zamiast ołowiu (trującego nawiasem mówiąc). Zresztą polska nazwa ołówek pochodzi właśnie od ołowiu który to metal był używany do pisaniu już w starożytnym Egipcie, Grecji czy Rzymie. Do XIV wieku europejscy artyści używali prętów ołowianych, cynkowych lub ze srebra do tworzenia jasnoszarych rysunków zwanych silver-point. Dopiero w XVI w. Szwajcar Konrad Gesner opisał w książce pręt do pisania w drewnianej oprawie.

Współczesny ołówek jest cienkim prętem wykonanym z grafitu oraz kaolinu w drewnianej oprawie. Twardość oraz odcień ołówka zależy od proporcji pomiędzy grafitem, a kaolinem. Im więcej grafitu, tym ciemniejszy, oraz bardziej miękki jest ołówek. Najczęściej używane są ołówki o stopniu twardości oznaczonym symbolem HB (hard and black) czyli twardy i czarny. Ołówki zawierające większą ilość grafitu oznaczane są symbolem B, B2, B3 itd, natomiast ołówki z większą ilością kaolinu to H, H2, H3 itd. Zamiast drewna stosuje się czasem sztuczne materiały. Istnieją też ołówki automatyczne o plastikowej lub metalowej oprawce zbliżonej do długopisu w których używa się wymiennych wkładów grafitowych. Ołówki automatyczne pozwalają na stosowanie cieńszych prętów grafitu, a w konsekwencji uzyskanie znacznie cieńszych linii.

Podobnie jak na długopisach także i na ołówkach umieszczane są reklamy oraz wizytówki firm. Jednak ze względu na mniejszą zazwyczaj przestrzeń którą można wykorzystać nie są pod tym względem tak atrakcyjne jak wspomniane wyżej długopisy. Należy jednak zwrócić uwagę że na klasycznych ołówkach można także grawerować(wycinać) różnorakie napisy.

*) Ilustracje zaczerpnięte z Wikipedii.


Chcesz otrzymywać informacje o nowościach w naszym sklepie?
Subskrypcja

Najczęściej wyszukiwane: ołówki reklamowe długopisy dla firm, długopisy reklamowe, długopis z logiem, ołówek z nadrukiem, ołówki z grawerem, ołówki firmowe,
długopisy na zamówienie, producent długopisów, tanie długopisy, długopisy hurtownia, długopisy producent, grawerowane ołówki, ołówki promocyjne.
bilety parkingowe
© dlugopisy-olowki.pl ® Wszelkie Prawa Zastrzeżone123213